به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

تایر هواپیما
ایجاد شده در: سه شنبه 1397/5/30 ساعت: 15:37 تعداد بازدید: 6362

کاربران عضو

کد ارسال: 133140703707

ارسال از: vahiddgn

تعداد ارسال: 14

تعداد تشکر از ایشان : 0

1397/5/30 :تاریخ عضویت


تایر هواپیما

اگر تا به حال سفر هوایی انجام داده اید و یا هواپیماها را در فیلم ها و عکس ها دیده باشید، شاید برایتان سوال پیش آمده باشد چطور لاستیک های هواپیما می توانند وزن این وسیله نقلیه غول پیکر را تحمل کنند. یک بویینگ 777 استاندارد بدون محاسبه وزن مسافران و خدمه، حدود 227 تن وزن دارد و در هنگام فرود با سرعتی معادل 270 کیلومتر بر ساعت حرکت می کند.

 

اولین عامل تاثیرگذار در این قضیه، فرایند ساخت لاستیک های هواپیما است. در ساخت تایر هواپیما از مواد بادوام تری نسبت به تایرهای خودرو استفاده شده و در زیر آج از کابل هایی با جنس پلیمر آرامید استفاده می شود که این عامل به طور مستقیم بر میزان فشار قابل تحمل توسط لاستیک تاثیر می گذارد. فشار باد داخل تایرهای هواپیما 200 Psi  است که این میزان بیش از شش برابر فشار باد لاستیک خودروهای سواری می باشد. همین فشار باد بالا باعث می شود تا لاستیک هواپیما در هنگام فرود نترکد.

 

تایرهای هواپیما کمی کوچکتر از تایرهای یک تریلی هستند و الگوی آج روی آنها بسیار ساده است. این شرایط به تایرها کمک می کند تا در هنگام فرود بر روی سطح زمین سر نخورد. گاهی اوقات در هنگام فرود لاستیک ها نمی چرخند و روی زمین کشیده می شوند که باعث می شود لاستیک دود کند. طرح ساده آج لاستیک هواپیما باعث می شود تا بتواند مدت زمان بیشتری این شرایط را تحمل کند. اما اگر لاستیک به مدت طولانی نچرخد دچار ترکیدگی می شود. به همین دلیل قوانین هوایی ایجاب می کند تا لاستیک های هواپیما قادر باشند فشاری معادل چهاربرابر استاندارد تعیین شده را به مدت حداقل سه ثانیه تحمل کند.

 

در حالت عادی تایرهای هواپیما تا 500 فرود قابل استفاده بوده و پس از آن با ترمیم و رسیدگی تا 7 برابر عمر اولیه شان نیز قابل استفاده هستند. تعداد بالای لاستیک های هواپیما کمک می کند تا در شرایط اضطراری ثبات خود را حفظ کند. هواپیماهای بزرگ 20 تایر دارند و هنگامی که یکی از آنها بترکد، بقیه لاستیک ها هواپیما را در حالت ثابت نگه می دارند.

 

منبع: دایان تایر

 


15:38   1397/5/30   سه شنبه

امضاء:

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 133140703713

ارسال از: vahiddgn

تعداد ارسال: 14

تعداد تشکر از ایشان : 0

1397/5/30 :تاریخ عضویت


شغل مناسب من

شغل مناسب من چیست؟

کودکی که آیندۀ مرا می‌دانست

تابستان سال 94؛ حین خدمت سربازی‌ام بود که پیشنهاد ساخت مستندی چندقسمتی را از گروهی فعال و خوش‌ذوق دریافت کردم.

آن روزها به خاطر مشغولیتم در پادگان، کار ثابتِ روزانه نداشتم و چنین پیشنهادی، فرصتی عالی برای من محسوب می‌شد.

موضوعِ مستند، موردعلاقه‌ام بود؛ به همین خاطر بدون معطلی قبول کردم و دنبال مقدمات کار و هماهنگی‌ها رفتم.

انجام این کار برای کسی مثل من خیلی سخت نبود. غیر از فیلم‌برداری که سررشته‌ای در آن نداشتم؛ بقیۀ کارها را غالباً خودم انجام می‌دادم.

کار را با دو فیلم‌بردار شروع کردم و اگرچه انرژی زیادی از من گرفت؛ اما تقریباً خوب پیش می‌رفت.

در یکی از قسمت‌ها، مصاحبه‌ای با یکی از اساتید مطرحِ دانشگاه‌های کشور داشتم.

مصاحبه در کافه‌ای حوالی خیابان ولیعصر تهران ضبط شد.

جلسۀ خوبی بود. به خاطر فضای مناسبِ کافه و کلام دل‌نشین استاد، صحبت‌های ما بعد از مصاحبه هم ادامه پیدا کرد.

ایشان از من در مورد عواملِ کار پرسید و وقتی متوجه شد که طراحی، نویسندگی، گویندگی، کارگردانی و چند کار دیگر را خودم به صورت هم‌زمان انجام می‌دهم، خیلی تعجب کرد.

تعجبش وقتی بیشتر شد که فهمید من غیر از مستند‌سازی، کار‌های دیگری هم انجام می‌دهم که اغلب آن‌ها، کاملاً نامربوط با یکدیگرند.

تعجبش بر‌خلاف انتظار من، تعجب مثبت و ستایش‌آمیزی نبود؛ امّا زمینۀ آغاز گفتگویی متفاوت و یادگیری نکاتی ناب در خصوص انتخابِ شغلی مناسب برای من بود.

راهکارهایی که بعدها با دنبال کردن سرنخ‌هایی که از استاد یاد گرفتم و مطالعه پیرامون آن، تکمیل شد و به‌عنوان دستاوردی بزرگ برای ادامۀ زندگیِ کاری و شخصی من قرار گرفت.

در یکی دو سال اخیر، گاهی پیش می‌آمد که به‌طور اتفاقی در جمع‌های دوستانه و یا در ملاقات خصوصی با دوستان، اشاره‌ای به این راهکارها می‌کردم.

استقبال خوب دوستان، سبب شد به فکر مکتوب کردن این راهکارها بیفتم و هر‌از‌چندگاهی آن را تکمیل کنم.

آن راهکارها چه بود؟

دستاوردِ آن روز من، آموختن راهکاری دقیق، واقع‌گرایانه و درعین‌حال، ساده و کاملاً کاربردی در خصوص انتخاب شغل مناسب من بود. در این نوشتار سعی می‌کنم که این راهکارِ چهار مرحله‌ای را با شما در‌میان بگذارم.

دستورالعملِ رفتاری در انتخاب شغلِ مناسب، از «استعداد ویژۀ»‌ هر فرد آغاز می‌شود.

به گفتۀ استاد، اگرچه انسان‌ها استعداد‌های گوناگونی دارند؛ امّا در یک استعداد و توانمندیِ به‌خصوص، از دیگران سرآمد هستند که اگر روی آن سرمایه‌گذاری کنند، در آن رشته و زمینه، چند سروگردن از دیگران بالاتر خواهند بود.

 

منبع: وبسایت ماهان تیموری

 


17:9   1397/11/7   يکشنبه

امضاء:

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 133140703718

ارسال از: vahiddgn

تعداد ارسال: 14

تعداد تشکر از ایشان : 0

1397/5/30 :تاریخ عضویت


هوش مالی

تعریف هوش مالی

تعریف هوش مالی 1

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که هوش مالی چیست ؟ همان طور که ” آی کیو ” یا همان بهره‌ی هوشی ، سطح کلی هوش شما را مشخص می‌کند ، و ” ای کیو ” یا همان هوش هیجانی ، میزان توانایی‌ شما در کنترل هیجان‌های خودتان را نشان می دهد ، بهره‌ی شما از هوشی مالی ، به این معنی است که شما قادر هستید تصمیمات مالی هوشمندانه‌تری اتخاذ می‌کنید و اقدامات درست‌تری برای بهبود شرایط مالی‌تان انجام می‌دهید.

افراد با هوش‌مالی بالا دقیقا می‌فهمند که برای مدیریت پول خود‌شان چه‌کاری را باید انجام دهند و چه کاری را نباید انجام بدهند ! یک خبر خوب برایتان داریم و آن ، این است که هر شخصی می‌تواند هوش مالی خودش را با انجام تمریناتی افزایش بدهد و برای این ‌کار هم حتما لازم نیست که تحصیلات دانشگاهی داشته باشد .

تنها کافیست که رویای بهتر شدن اوضاع مالی تان را در سر داشته باشید و بخواهید که آن را به حقیقت بپیوندید . در تعریف هوش مالی ، بدون توجه به این که فرد ، درآمدش را از چه راهی به دست می آورد و چه مقدار پول اولیه دارد ، راهکارهایی برای افزایش هوش مالی و در نتیجه ، درآمد زایی اش و مدیریت این پول ها آمده است . در ادامه این مقاله ، تعدادی از این تکنیک ها را با هم مرور می کنیم .

۱ ) در انجام وظایفی که دارید ، کوتاهی نکنید و از دستورات مافوقتان پیروی کنید

۲ ) خودآموزی کنید 

۳ ) فکرتان را عوض بکنید

۴ ) زمانتان را به بهترین وجه ممکن سپری کنید

۵ ) دائما با مدیران مالی موفق در تعامل باشید

۶ ) دائما استراتژی‌ های مالی جدیدتر را یاد بگیرید

به طور خلاقه ۷ گام را برای شما نام می بریم تا یک به یک آن ها را پشت سر بگذارید و به موفقیت برسید :

گام اول = به خود شناسی و خود آگاهی برسید و از همه مهارت ها و هنرهایی که دارید ، یک لیست تهیه کنید .
گام دوم = فرصت ها را ببینید و به سرعت آن ها را شناسایی کنید . ترستان از رو به رو شدن با موقعیت های جدید را کنار بگذارید .

گام سوم = فرصت‌هایی که برایتان پیش می آید را با توجه به نقاط قوت‌ خودتان به فرصت هایی برای درآمد زایی تبدیل کنید .

گام چهارم = خرجتان را کم تر از دخلتان بکنید تا بتوانید روزانه مبلغی را ذخیره کنید .

گام پنجم = شروع به پس ‌انداز کردن بکنید .

گام ششم = مبالغی که پس انداز کرده اید را سرمایه‌گذاری بکنید .

گام هفتم = مکررا این ۶ مرحله ای که برایتان توضیح دادیم را تکرار بکنید .

نتیجه گیری

در تعریف هوش مالی آمده است که افراد با هوش‌مالی بالا دقیقا می‌فهمند که برای مدیریت پول خود‌شان چه‌کاری را باید انجام دهند و چه کاری را نباید انجام بدهند . هر شخصی می‌تواند هوش مالی خودش را با انجام تمریناتی افزایش بدهد و برای این ‌کار هم حتما لازم نیست که تحصیلات دانشگاهی داشته باشد . تنها کافیست که رویای بهتر شدن اوضاع مالی تان را در سر داشته باشید و بخواهید که آن را به حقیقت بپیوندید .

در تعریف هوش مالی ، بدون توجه به این که فرد ، درآمدش را از چه راهی به دست می آورد و چه مقدار پول اولیه دارد ، راهکارهایی برای افزایش هوش مالی و در نتیجه ، درآمد زایی اش و مدیریت این پول ها آمده است . مدیرانی که هوش مالی بالاتری دارند ، از تمامی لحظات زندگی خود‌شان برای یادگیری بیشتر بهره می برند . برای این که بتوانید پول خودتان را با موفقیت مدیریت بکنید ، باید شروع بکنید به الگو برداری کردن از رفتارها و عادات و کارها و روش های افرادی که پیش از شما این راه پر پیچ و خم را طی کرده اند .

شما باید به شغلی که دارید و وظایفی که بر عهده دارید ، به عنوان ابزاری برای افزایش پولتان و رسیدن به ثروتی که در سر دارید بیاندیشید . در چنین شرایطی تلاش شما روز به روز افزایش پیدا می کند و در نتیجه ، هوش مالی شما تقویت می شود.

 


15:21   1397/11/24   چهارشنبه

امضاء:

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


 

دسترسی سریع:

 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

18 شوال

 واقعه ای در این روز به ثبت نرسیده است.

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73684860

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67068138

. بازديدهاي امروز: 1361

. بازديدهاي دیروز: 6955

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: