به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

آیا انجام قصاص در حالیکه باعث ترس مردم از اسلام می شود در شرایط امروز جهان جایز است؟
ایجاد شده در: جمعه 1390/7/22 ساعت: 17:23 تعداد بازدید: 94277

کاربران عضو

کد ارسال: 166293301401

ارسال از: علی محمدی

تعداد ارسال: 1

تعداد تشکر از ایشان : 0

1390/9/18 :تاریخ عضویت


قصاص

اگر کمی تامل کنیم آقا امیر المومنین آن داستان زنی را که اینکار راکرده بود شاید همه خواندهایم ولی به کله نسپاردیم مانند قضیه های دیگر

چندین بعد دارد مجازات ها  1 جامعه اسلامی برای همه یکسان باشد

2 امنیت و درآمد و سطح فکر مردم را توسط حاکم اسلامی برآورده ساخته باشد

3 همینطوری که نمیشه چهارتا طلبه بیایند اینجاد بحث کنید که موافقم یا مخالف

4 قانون طلاق اگر درست بشه و زنانی که دیگر نمیخواهند با شوهرشان زندگی کنند تمام این مشکلات حله

 

 


17:18   1390/9/18   جمعه

امضاء: الله محمد فاطمه علی 110

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


مدیر گروه

کد ارسال: 166293301442

ارسال از: امیر حسین شهیدی

تعداد ارسال: 8

تعداد تشکر از ایشان : 8

1390/5/25 :تاریخ عضویت


نمی دونم!

بله بنده قبول دارم که این رسم در زمان حضرت امیر هم خشن بوده اما نکته اینجاست که آیا اون زمان هم از این نکته استفاده می شده و با استفاده از اون راه مسلمون شدن سخت می شده؟

 


10:0   1390/10/2   جمعه

امضاء: امیر

تشکر کنندگان از این ارسال: محمد صادق
   


کاربران عضو

کد ارسال: 166293301452

ارسال از: محمد صادق

تعداد ارسال: 22

تعداد تشکر از ایشان : 15

1390/7/27 :تاریخ عضویت


عرب جاهلیت ؛ جاهلیت عرب . . .

ما همه کم و بیش در مورد خوی وحشی و دور از فرهنگ اعراب صدر اسلام شنیدیم.

کمتر کسیبه هست که ماجرای " بای ذنب قتلت " رو ندونه . من هم با صحبت آقای شهیدی موافقم . مردمی که دختر بچه هاشون رو زنده به گور میکردن اصلا بعید نیست که همدیگر رو زنده زنده سنگسار کنن. و اصلا هم  در مورد غیر انسانی بودن یا نبودنش فکر نکنن.

 


6:38   1390/10/5   دوشنبه

امضاء: مستعلی

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 166293301500

ارسال از: moonysky

تعداد ارسال: 1

تعداد تشکر از ایشان : 0

1390/11/12 :تاریخ عضویت


چرا سنگسار بله

به نام خدا

با سلام

در جواب دوستی که فرمودن سنگسار اثر بدی در نگاه مسلمینو غیرمسلمین برای مسلمان شدن میذاره باید بگم از شدت و ضعف جزای گناهان میشه به سنگینی اون پی برد و جزای سنگسار برای بدترین گناه یعنی زناست. بسیاری هستند که اعدام رو هم انسانی نمی دونن پس برای اینکه اونها به اسلام رو بیارن باید این حکمو تعطیل کنیم؟ یا برای خوشایند عده ای مدام از سر و ته احکام بزنیم؟! اینطور نمیشه اقدام کرد و خود را توجیه نمود.

 


4:8   1390/11/13   پنجشنبه

امضاء:

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


مدیر گروه

کد ارسال: 166293301501

ارسال از: امیر حسین شهیدی

تعداد ارسال: 8

تعداد تشکر از ایشان : 8

1390/5/25 :تاریخ عضویت


اجرای سنگسار غیر ممکن است...

چند وقت پیش در جلسه ای شرکت داشتم که در اونجا بحث پیرامون همین موضوع بود. استاد اون جلسه با بیان حکم سنگسار و شرایط بسیار سختی که منجر به انجام جاری شدن اون می شه(به دوستانی که نمی دونند پیشنهاد می دم یه مطالعه یا پرس و جوی کوچیک در این مورد انجام بدهند) معتقد بود که در واقع حکم سنگسار در زمان غیر معصوم تقریبا غیر ممکن است که جاری شود و در زمان معصوم هم بسیار سخت جاری خواهد شد .

در واقع 4 نفر باید به گونه ای بر اون گناه بزرگ شهادت بدهند که دیدن این مسیله با این دقت تقریبا غیر ممکن است. یعنی حتی اگر دو نفر در شرایطی که کاملا واضح است در حال زنا هستند توسط 4 نفر دیده شوند و یا اینکه 3 نفر به گونه ای به این عمل دقت کنند که در اون شرع حکم سنگسار رو جاری می کنه ، کافی نیست!!! و در این شرایط تمامی افراد شاهد حد خواهند خورد...!!!

حتی در زمان امیر المومنین شخصی در مسیله ای مشابه به ایشون مراجعه کرد و اعتراف کرد که مرتکب چنین گناهی شده . امیر المومنین روی مبارکشون رو برگردوندند و فرمودند برو و استغفار کن.مرا مجبور نکن که بر تو حکم جاری کنم.

ایشون معتقد بودند که خداوند با قرار دادن این حکم قصد نشان دادن بزرگی این گناه را داشته است.

 


15:41   1390/11/15   شنبه

امضاء: امیر

تشکر کنندگان از این ارسال: مدیر کل تالار
   


کاربران عضو

کد ارسال: 166293301515

ارسال از: عظیم مسعودی نژاد

تعداد ارسال: 2

تعداد تشکر از ایشان : 0

1390/12/11 :تاریخ عضویت


عقوبت در دنیا

نقل قول
عقوبت،‌ در دنیا یا آخرت؟

خوب من برای این حرف یک جواب دارم.

مگه خدا واسه کلی از گناه ها، عقوبت اخروی تعیین نکرده؟

خوب خدا می تونست توی قرآن یک عقوبت بسیار سنگین رو برای چنین گناهی ترسیم کنه. فکر میکنم با این کار هم میشد بزرگی و زشتی این گناه رو از نظر دین اسلام فهمید.

پس چرا خداوند این عقوبت سنگین و وحشتناک رو در دنیا برای این جرم در نظر گرفت؟


محمدحسین
19:24   1390/7/25   دوشنبه

اگر یک نگاه سطحی به مردم بکنید به راحتی جواب سوالتون رو پیدا می کنید.واقعا ما خودمون چقدر به قیامت باور داریم؟؟؟اگر مردم عقوبت یک گناهی رو خیلی دم دستی و در این همین دنیا ببینند قطعا بیشتر از آن گناه پرهیز می کنند

 


13:53   1390/12/11   پنجشنبه

امضاء:

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 166293301517

ارسال از: ادریس

تعداد ارسال: 26

تعداد تشکر از ایشان : 29

1390/3/30 :تاریخ عضویت


اطلاعات خود را تکمیل کنیم

نقل قول
اجرای سنگسار غیر ممکن است...

چند وقت پیش در جلسه ای شرکت داشتم که در اونجا بحث پیرامون همین موضوع بود. استاد اون جلسه با بیان حکم سنگسار و شرایط بسیار سختی که منجر به انجام جاری شدن اون می شه(به دوستانی که نمی دونند پیشنهاد می دم یه مطالعه یا پرس و جوی کوچیک در این مورد انجام بدهند) معتقد بود که در واقع حکم سنگسار در زمان غیر معصوم تقریبا غیر ممکن است که جاری شود و در زمان معصوم هم بسیار سخت جاری خواهد شد .

در واقع 4 نفر باید به گونه ای بر اون گناه بزرگ شهادت بدهند که دیدن این مسیله با این دقت تقریبا غیر ممکن است. یعنی حتی اگر دو نفر در شرایطی که کاملا واضح است در حال زنا هستند توسط 4 نفر دیده شوند و یا اینکه 3 نفر به گونه ای به این عمل دقت کنند که در اون شرع حکم سنگسار رو جاری می کنه ، کافی نیست!!! و در این شرایط تمامی افراد شاهد حد خواهند خورد...!!!

حتی در زمان امیر المومنین شخصی در مسیله ای مشابه به ایشون مراجعه کرد و اعتراف کرد که مرتکب چنین گناهی شده . امیر المومنین روی مبارکشون رو برگردوندند و فرمودند برو و استغفار کن.مرا مجبور نکن که بر تو حکم جاری کنم.

ایشون معتقد بودند که خداوند با قرار دادن این حکم قصد نشان دادن بزرگی این گناه را داشته است.


امیر حسین شهیدی
15:41   1390/11/15   شنبه

 

سلام

در ابتدا تمامی دوستان رو سفارش می کنم که بر اساس اطلاعات صحیح و تحقیق شده نظر بدید. نظر دادن راجع به احکام خداوند کار خطیریه...

در زمان معصومینی که حکومت داشتند یعنی پیامبر و امیرالمومنین علیهما السلام حکم سنگسار، قصاص و از این قبیل اجرا شده است و روایات آن آمده است. مطلبی که دوستمون فرمودند حضرت امیر روی مبارکشون رو برگردوندن و حکم رو جاری نکردند علتی دارد و اون اینه که در حکم سنگسار فرد باید 4 بار به گناهش اقرار کنه تا حکم برش جاری بشه، بنابراین اون فرد هنوز مشمول حکم سنگسار نشده بوده که حضرت بخواهند این حکم رو برش جاری کنند.

مطلبی که در مورد شهادت به زنا گفتند درسته، باید 4 نفر مرد، همزمان بر این مطلب شهادت بدهند و شهادت اونها باید به نحو یقینی نسبت به زنا باشد. اگر شهادت به این کیفیت نباشد یا تعداد افراد به این مقدار نباشد این شاهدان همه تازیانه زده می شوند چون بر اساس دین، اگر شهادت افراد در این مورد به نحو گفته شده نباشد ، شهادت اونها تهمت و افترا حساب می شود.

مطلب بعد این است که کسی نمی تواند احکام الهی را تعطیل کند و در روایات نیز نسبت به این امر هشدار داده شده است، جدا از آن کسی شأن این مطلب را دارد که بگوید در این زمان حکم اجرا بشود یا نه که فقیه باشد، آن هم با پذیرش احکام ثانویه و ... و الا شأن فقیه هم اعلام نظر شارع است، که یعنی پس از بررسی مستندات به این نتیجه رسیده است که حکم خدا این است، نه اینکه نظر خودش را بگوید.

بنابراین توصیه می کنم وقتی دور هم می نشینیم، اگر می خواهیم صحبت دینی بکنیم، به جای سبک سنگین کردن احکام الهی، از اهل بیت علیهم السلام و فضائل آنان بگوییم.

با احترام به تمامی دوستداران امیرالمومنین علیه السلام

 


17:23   1390/12/11   پنجشنبه

امضاء:

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


مدیر گروه

کد ارسال: 166293301518

ارسال از: امیر حسین شهیدی

تعداد ارسال: 8

تعداد تشکر از ایشان : 8

1390/5/25 :تاریخ عضویت


فریاد!!!!!!!!!

مرد مومن من نگفتم سنگسار زمان ائمه نبوده!گفتم در زمانی که معصومین نیستند این کار تقریبا (اون هم نه کاملا ) غیر ممکنه !در مورد اونداستان اون مرد هم که حرف من هم همین بود نفهمیدم هدفتون از تکرار داستان چیه؟من هدف این بود که سخت گیری معصومین در این قضیه رو منتقل بکنم.

کسی هم در کار فقها دخالت نکرده. ما دوست داشتیم انجام این کار رو از نظر شرع  بررسی کنیم. نه اینکه نظر خودمونو به عنوان حکم بگیم

 


10:3   1390/12/12   جمعه

امضاء: امیر

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 166293301519

ارسال از: ادریس

تعداد ارسال: 26

تعداد تشکر از ایشان : 29

1390/3/30 :تاریخ عضویت


آرام تر

سلام

چرا می فرمایید در زمانی که معصومین نیستند این کار غیر ممکنه؟
در زمان معصومین اگر 4 نفر شهادت می دادند یا فرد 4بار اقرار می کرد حکم جاری می شد، امروز هم همین طور. فرقش را بفرمایید.

صحبت شما در مورد روی برگرداندن امیرالمومنین نیز مطلب دیگری را به ذهن می رساند و آن هم اینکه حضرت نخواستند حکم را در مورد او جاری کنند که عرض کردم که اصلا فرد مشمول حکم نبوده است.

حالا شما بفرمایید که فرق زمان حضور معصوم و غیبت ایشان در چیست.

 


15:55   1390/12/12   جمعه

امضاء:

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 166293301520

ارسال از: محمدحسين مجيدي

تعداد ارسال: 12

تعداد تشکر از ایشان : 6

1390/8/10 :تاریخ عضویت


الان بحث سر چيه؟!!!

سلام به همه دوستان

جناب ادريس، شما و آقاي شهيدي هر دو دارين يه مطلب رو ميگين؛ ديگه اين بحث نداره كه!

شما دارين ميگين "در زمان معصومین اگر 4 نفر شهادت می دادند یا فرد 4بار اقرار می کرد حکم جاری می شد، امروز هم همین طور." ؛ باور كنيد آقاي شهيدي هم دارن همينو ميگن! فقط ايشون ميگن در شرايط امروز تقريبا غير ممكنه كه 4نفر اين عمل خلاف شرع رو هم زمان ببينن، دليلش هم كاملا واضحه، چون اين اقدام در شرايط امروزي به صورت علني صورت نميگيره و در شرايط طبيعي خيليييييييييييي بعيده 4نفر هم زمان شاهد باشن و شهادت بدن؛ بنابراين اجراي اين حكم هم منتفيه.

تكرار ميكنم، به خدا جفتتون يه چيز دارين ميگين!

البته دور از ذهن نميدونم كه شما به اين پست من هم جواب بدين و بگين "نه، غيرممكن نيست"

ما هم نميگيم غير ممكنه، ما ميگيم شرايطش بايد باشه، كه خيليييييييي بعيده شرايطش پيش بياد، همين.

 


16:38   1390/12/12   جمعه

امضاء: و الله اعلم ...

تشکر کنندگان از این ارسال:
   

اولينبعدي |  1 |  2 | 3 |  4قبليآخرين
تعداد مطالب در هر صفحه: 10 | 2050  

نمایش همه

 

دسترسی سریع:

سایر بحث های این گروه

 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

23 شوال

 واقعه ای در این روز به ثبت نرسیده است.

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73727150

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67102110

. بازديدهاي امروز: 5069

. بازديدهاي دیروز: 10709

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: