به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

تعداد بازدید: 8041
حقانیت قرآن

فرستنده: حسین قربانی

موضوع: دریای مذکور در قرآن کریم

نویسنده: رسا

منبع:

متن مقاله:

در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توان در سجیه دید، این شمالی ترین شهر دانمارکیهاست، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال بهم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این راستا بوجود می آید. و این همان چیزی است که در قرآن آمده است. سورة مبارکه الرحمن (مَرَجَ الْبَحْرَیْن یَلْتَقیان ) ( بَیْنَهُما بَرْزَخ لا یَبْغیان ) ( فَبأَی آلاء رَبکُما تُکَذبا ن ) ( یَخْرُجُ منْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ)

آدرس عکس:http://www.seemorgh.com/uploads/aqaq45.jpg

دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند. . اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند. . پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟ . از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى شود.

سوره مبارکه فرقان آیه 35: و هو الذی مَرَجَ البحرین هذا عَذب فُرات و هذا ملح اُجاج وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حجرا مَهجورا

و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.

این آیه یكى دیگر از مظاهر شگفت انگیز قدرت پروردگار را در جهان آفرینش ترسیم مى كند كه چگونه یك حجاب نامرئى، و حائل ناپیدا در میان دریاى شور و شیرین قرار مى گیرد و اجازه نمى دهد آنها با هم آمیخته شوند. البته امروز ما این را مى دانیم كه این حجاب نامرئى همان" تفاوت درجه غلظت آب شور و شیرین" و به اصطلاح تفاوت" وزن مخصوص" آنها است كه سبب مى شود تا مدت مدیدى به هم نیامیزند. گرچه جمعى از مفسران براى پیدا كردن چنین دو دریایى در روى كره زمین به زحمت افتاده اند كه در كجا دریاى آب شیرین در كنار آب شور قرار گرفته و مخلوط نمى شود، ولى این مشكل نیز براى ما حل شده است، زیرا مى دانیم تمام رودخانه هاى عظیم آب شیرین كه به دریاها مى ریزند در كنار ساحل، دریایى از آب شیرین تشكیل مى دهند و آبهاى شور را به عقب مى رانند و تا مدت زیادى این وضع ادامه دارد، و به خاطر تفاوت درجه غلظت آنها از آمیخته شدن با یكدیگر ابا دارند، و هر یك به دیگرى" حجرا مهجورا" مى گوید! جالب اینكه بر اثر جزر و مد آب دریاها كه در شبانه روز دو مرتبه بر اثر جاذبه ماه صورت مى گیرد سطح آب دریا به مقدار زیادى بالا و پائین مى رود، این آبهاى شیرین كه دریایى را تشكیل داده اند در مصب همان رودخانه ها و نقاط اطراف آن در خشكى پیش مى روند و انسانها از زمانهاى قدیم از این موضوع استفاده كرده، نهرهاى زیادى در اینگونه مناطق دریا كنده اند و زمینهاى فراوانى را زیر كشت درختان برده اند كه وسیله آبیارى آنها همین آب شیرین است. كه به وسیله جزر و مد بر مناطق وسیع گسترش مى یابد.(تفسیر نمونه، ج 93 ، ص: 905) "اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم" کارشناس:رسا

1391/5/4

 

توضیحات

برای ارسال کارهای خود برای ما می توانید از پانل اختصاصی خود اقدام نمائید. اگر تاکنون عضو پایگاه نشده اید هم اکنون از طریق این لینک عضو شوید.
بانک های اطلاعاتی زیر به شما کمک خواهد کرد تا کارهای زیباتری خلق کنید.

بانک اطلاعات

 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

17 شوال

 1. جنگ خندق

در این روز در سال 5 هجری قمری غزوه خندق (احزاب) و کشته شدن عمرو بن عبدود به دست امیر المؤمنین علیه السلام به وقوع پیوست.

2. وفات اباصلت هروی

در این روز در سال 207 هحری قمری ثقة جلیل اباصلت عبدالسلام بن صالح هروی که اهل هرات بود پس از آزادی از زندان مأمون از دنیا رفت.

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73677778

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67061882

. بازديدهاي امروز: 1234

. بازديدهاي دیروز: 11667

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: