به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

تعداد بازدید: 8532
سلام بر تو ای بهار انسانیت

فرستنده: وبلاگ تخصصی امام عصر

موضوع: نوروز

نویسنده: ؟

منبع:

چکیده:

صبور و بی صدا سنگینی برف را تحمل می کند. فرقی نمیکند:نهالا یک ساله و یا درخت پیر چندین ساله. می دانند که می آید. سرما،کم غذایی و بی سرپناهی را تاب می اورند. فرقی نمی کند: گنجشک یا عقاب . می دانند که می آید. ... و این گونه می گذرد...

متن مقاله:

صبور و بی صدا سنگینی برف را تحمل می کند. فرقی نمیکند:نهالا یک ساله و یا درخت پیر چندین ساله. می دانند که می آید. سرما،کم غذایی و بی سرپناهی را تاب می اورند. فرقی نمی کند: گنجشک یا عقاب . می دانند که می آید. ... و این گونه می گذرد... هر چه افسردگی، خستگی و بی رنگی و پژمردگی است جای خود را به طراوت و تازگی و نشاط می دهد. ..... و بهار می آید. گویی همه ی آن چه در پاییز و زمستان گذشته، خوابی و خیالی بیش تر نبوده. آن گونه قد می کشند و رشد میکنند، رنگ به رنگ می شوند و خیزش و جنبش دارند که باور نمیکنی تا همین چند روز پیش ساکت و ساکن سر در خواب زمستانی داشتند و یا نیمه هوشیار بودند و گوش به زنگ صدای پای بهار... آدم ها هم همین طورند؟ آن ها می دانند که او می آید، پس چرا....؟ آدم ها عادت دارند این جور فکر کنند: زمستان است؟ سرما؟ وسیله ی گرم کننده داریم! غذا؟ از چند ماه پیش ذخیره کرده ایم. زیاد هم عیبی ندارد. اما تا آن جا پیش میرویم که انگار هیچ کس نباید حس کند زمستان است، سرد است، تاریک است،.... واین گونه باور می کنیم که بهار است. چون تحمل نداریم اگر بتوانیم فکر کنیم که همیشه در بهاریم. اصلا تابستان و پاییز و زمستان در کار نیست. این همان بهاری است که گفته اند. در حالی که اگر از ظلمت و بی پناهی و پژمردگی مان به واقع خبر داشتیم، با تمام وجود و هر چه رگ و ریشه برایمان باقی مانده ، آمدنش را طلب می کردیم ....و او می آمد نه ...سال ها بود که آمده بود و خواهی آمد، ای بهار مردان! شنیده ام که خضر علیه السلام را از آن جهت خضر نامیده اند که به هر جایی از این زمین قدم می گذارد سبز و خرم می شود. و به ما گفته اند که او ملازم شماست و کمر بسته ی خدمت شما.کمی تامل میکنم: چه حقیر است به انتظار نشستن فصل بهار و چه دل خوشی زودگذری ایت، جایی که می شود اصل بهار را چشم به راه ایستاد. امام صادق علیه السلام فرمودند: نوروز روزی است که در آن انتظار فرج داریم. التماس دعا اللهم عجل لولیک الفرج

1391/1/1

 

توضیحات

برای ارسال کارهای خود برای ما می توانید از پانل اختصاصی خود اقدام نمائید. اگر تاکنون عضو پایگاه نشده اید هم اکنون از طریق این لینک عضو شوید.
بانک های اطلاعاتی زیر به شما کمک خواهد کرد تا کارهای زیباتری خلق کنید.

بانک اطلاعات

 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

15 شوال

1. جنگ احد و شهادت حضرت حمزه علیه السلام

در سال 3 هجری قمری در روز جنگ احد، حضرت حمزه سید الشهداء و 69 نفر از مسلمانان به شهادت رسیدند.

2. رد الشمس

در این روز بازگشت خورشید برای امیراامؤنین علیه السلام دوبار اتفاق افتاده است: یکی در زمان پیامبر صلی الله و آله و سلم در نزدیکی مسجد قبا و دیگری پس از رحلت آن حضرت در سرزمین بابل در نزدیکی حله.

3.جنگ بنی‌قنیقاع

در این روز بعد از بیست ماه از هجرت نبوی غزوه بنی‌قنیقاع واقع شد.

4. وفات حضرت عبدالعظیم علیه السلام

در سال 252 یا 255 هجری قمری حضرت ابوالقاسم عبدالعظیم حسنی فرزند عبدالله بن علی بن حسن بن زید حسن بن علی بن ابی طالب علیه السلام وفات یافته است.

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73664844

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67049720

. بازديدهاي امروز: 4252

. بازديدهاي دیروز: 8217

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: