به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

• در فضیلت عقیق ۲

موضوع: نکاتی درباره انگشتر

کلمات کليدي: عقیق، عقیق زرد، انگشتر عقیق، اسکرین سیور، طوفان

۱در حدیث منقول است که جبرئیل نازل شد بر حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم و گفت :

یا محمد ! پروردگارم سلامت می رساند و می فرماید انگشتر را به دست راست بکن و نگینش را از عقیق بکن و به علی ابن ابی طالب علیه السلام پسر عمت بگو که انگشتر را به دست راست بکند و نگینش را عقیق قرار دهد .

 

حضرت علی علیه السلام پرسیدند :

 یا رسول الله ! عقیق کدام است ؟ فرمود:

 که کوهی است در یمن که به یگانگی خدا اقرار نموده است و به پیغمبری من و به امامت تو و اولاد تو و برای شیعیان تو به بهشت و برای دشمنان تو به جهنم .

 

۲ از حضرت علی علیه السلام منقول است :

نماز کسی که انگشتر عقیق در دست داشته باشد بر نماز جماعتی که غیر عقیق در دست داشته باشند به چهل درجه افزون تر است .

٣ سلیمان اعمش روایت کند که در روایت می کند که در خدمت حضرت صادق علیه السلام در خانه ی منصور عباسی بودم ، شخصی را بیرون آوردند که تازیانه خورده بود . حضرت فرمودند :

ای سلیمان ! ببین که انگشترش چه نگین دارد ؟ گفتم : یابن رسول الله ! عقیق نیست . فرمودند : ای سلیمان ! اگر عقیق بود تازیانه نمی خورد . گفتم : یابن رسول الله ! دیگر به فرمایید . فرمودند : عقیق امان می بخشد از دست بریدن . گفتم : دیگر به فرمایید . فرمودند : عقیق امان می بخشد از خون . گفتم : دیگر به فرمایید . فرمودند : ای سلیمان ! خدای عزوجل دوست می دارند که به دعا دستی به سوی او بلند شود که در آن عقیق باشد . گفتم : دیگر به فرمایید . فرمودند :عجب دارم از دستی که در آن نگین عقیق باشد و چگونه از دینار درهم خالی می ماند ؟ گفتم : یابن رسول الله ! دیگر به فرمایید . فرمودند : نگاه دارنده آدمی است از هر بلا . گفتم : یابن رسول الله ! دیگر به فرمایید . فرمودند : از فقر ایمن می گرداند . گفتم : یابن رسول الله ! گفتم روایت کنم این حدیث را از جدت حسین بن علی علیه السلام از پدرش امیر المؤمنین علیه السلام ؟ فرمودند : بله .

 

 

-----------------------

منبع حلیة المتّقین نوشته علامه مجلسی

 

 

نوشته شده توسط گروه آداب زندگی در روز پنجشنبه 1390/3/19 ساعت 1:13

من این مطلب را پسندیدم

امتیاز دهی

امتیاز این صفحه 0 از 0 نظر

• یکی از ستاره های زیر را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر

نام*
ايميل
نظر*
کد امنيتي* 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

14 شوال

مرگ عبدالملک بن مروان

در سال 86 هجری قمری مرگ عبدالملک بن مروان سفاک بخیل، در دمشق به هلاکت رسید، این در حالی بود که 21 سال و 6 ماه خلافت را غصب کرده بود. او پیش از سلطنت پیوسته ملازمت مسجد را داشت و تلاوت قرآن می نمود و او را حمامة المسجد می گفتند! وقتی خبر سلطنت به او رسید قرآن را برهم نهاد و گفت : «سلام علیک هذا فراق بینی و بینک» : «خداحافظ، این آغاز جدایی بین من و توست»!!

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73659788

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67045274

. بازديدهاي امروز: 7413

. بازديدهاي دیروز: 5145

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: