به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

• هشدار شدید اللحن آیات عظام صافی گلپایگانی و سبحانی به سران سعودی و بحرین

موضوع: بحرین

کلمات کليدي: آیت الله صافی گلپایگانی، بحرین، تشیع، هشدار

 

www.Aboutorab.comحضرت آیت‏آلله العظمی صافی گلپایگانی در بیانیه شدید اللحنی به حكام عربستان و كشورهای اسلامی عربی منطقه درباره  لشگركشی عربستان سعودی و امارات به كشور بحرین به شدت هشدار دادند و تصریح كردند: بیداری و نهضت اسلامی مردمی كه در بند حكومت های اسلام ستیز و مزدور استعمار می باشند و لبریز شدن كاسه  صبر و تحمل آنان خصوصاً در كشورهای عربی از حوادث بسیار مهم تاریخ معاصر می باشد.

متن كامل بیانیه حضرت آیت آلله العظمی صافی گلپایگانی بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْكَافِرِینَ أَوْلِیاء مِن دُونِ الْمُؤْمِنِینَ

بیداری و نهضت اسلامی مردمی كه در بند حكومت های اسلام ستیز و مزدور استعمار می باشند و لبریز شدن كاسه  صبر و تحمل آنان خصوصاً در كشورهای عربی از حوادث بسیار مهم تاریخ معاصر می باشد.

این حركت آزادی خواهانه از تونس آغاز و به سرعت منطقه را فراگرفت؛ مصر، یمن، لیبی و بحرین زیر پوشش این ندای اسلام خواهی و استعمارستیزی قرار گرفتند و سران استعمار مخصوصاً آمریكا را كه با این حكّام مزدور و حمایت از آنان جهان عرب را زیر امپراطوری خود قرار داده و بر ثروت های طبیعی این كشورها از نفت و غیره تسلط داشته اند، به چاره جوئی مزوّرانه و مداخله گری برانگیخت؛ و با اینكه از نظر مردم دنیا سقوط قذاقی دیكتاتور در همان روزهای اول انقلاب مردم لیبی مسلم بود، این جرثومه ی خیانت به اسلام با كمك های آشكار و پنهان استعمار، مردم لیبی را شب و روز از زمین و هوا قتل عام می نماید.

و همچنین آمریكا و سران استعمار به مقابله با انقلاب بحرین كه صد در صد بر سلطه غرب و آمریكا به وسیله ی آل خلیفه پایان می بخشید پرداختند و به وسیله ی حكومت های همسایه ی بحرین وارد عمل شدند و نیروهای نظامی این حكومت ها را به این كشور گسیل داشتند تا انقلاب مردمی را سركوب و سلطه ی آمریكا را بر این كشور استمرار دهند.

ما از حكومت امارات هیچ توقعی نداریم و هویت واقعی او بر دنیا آشكار است. از حكام سعودی كه خود را مسلمان و خود را حامی مسلمانان می دانند؛ سؤال می كنیم: همكاری  نزدیك به یك قرن شما با استعمار انگلیس و آمریكا چه وقت پایان می پذیرد؟ چرا شما به خود نمی آئید؟ و به عزت و استقلال اسلامی برنمی گردید؟

جهان اسلام به خصوص كشورهای پاكستان، افغانستان و عراق گرفتار برادركشی و قتل عام های همه روزه است كه دنیا  می داند منبع و مصدر آنها كجا می باشد. از شما می پرسیم آیا اسلام به شما اجازه داده كه ظالم را در برابر مظلوم حمایت كنید؟ آیا نمی دانید كه حكومت آل خلیفه با آن نفرات معدود، مسلمانان بحرین اعم از شیعه و سنی را از همه ی حقوق خود محروم نموده است؟

آیا اكثریت قریب به اتفاقِ مردم كه خواستار حقوق اسلامی خود هستند صاحب بحرین  می باشند یا آن چند نفر مزدور  و دشمنان اسلام كه شما به بهانه ی درخواست آنها و در واقع به فرمان آمریكا نیرو به بحرین می فرستید؟ چرا از خشم و غضب خدا نمی ترسید و چرا از سرنوشت دیگران عبرت نمی گیرید؟

مسلمانان در تمام دنیا تصمیم گرفته اند كه مجد و عظمت دیرین را تجدید كنند و بیگانگان را از كشورهای اسلامی بیرون كنند. چنانكه بن علی و مبارك را بیرون انداختند.

انّ موعدکم الصبح الیس الصبح بقریب

 

حضرت آیت ‏الله العظمی سبحانی نیز در پیامی با محكوم كردن كشتار مردم بحرین خواستار جلسه فوق‏العاده سازمان كنفرانس اسلامی شدند.

در پیام این مرجع تقلید با اشاره به آیه « لَا یحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا » آمده است: گردهمایی و تظاهرات مسالمت آمیز مردم مسلمان كشور «بحرین» یكی از مظاهر دادخواهی است كه قرآن بر آن تأكید دارد و در آیه یاد شده می فرماید «الّا من ظُلِمَ» یعنی مظلومان می توانند ناروایی ها را كه بر آنها از هر سو از حكومت یا غیره وارد شده، بازگو كنند تا به حقوق خود برسند.

در ادامه این پیام آمده است: باید همه مسلمانان جهان در كنار مردم بپا خاسته بحرین و دیگر كشورهای بپا خاسته باشند و مصداق گفتار امیر مؤمنان به فرزندان گرامی «كونا لِلظّالم خصماً و لِلمظلوم عوناً» شوند.

در بخش دیگری از این پیام تأكید شده است: بسیار جای تأسف است به جای آنكه كشورهای مسلمان منطقه به این ندای عدالت جویانه توجه كرده و مظلومان را یاری كنند، برای سركوب كردن مظلوم، نیرو می فرستند تا این ندا را خاموش كنند. دفع ظلم و حق طلبی به اندازه ای مهم است كه قرآن اجازه دفاع به ستمدیدگان می دهد و می فرماید «أُذِنَ لِلَّذِینَ یقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ».

در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: جمله «بأنهم ظلموا» می رساند كه مظلوم و ستمدیده حق دادخواهی دارد. این روزها مردم بحرین به صورت مسالمت آمز با حفظ تمام قوانین بی آن كه صدمه ای به كسی یا نقطه ای وارد سازند، خواسته خود را مطرح می كنند تا سخن خود را به گوش جهانیان برسانند كه اگر پاسخ آنها را دادند چه بهتر و گر نه خدا فریادرس آنهاست و می فرماید «إِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ».

در این پیام آمده است: امید آنكه علمای اسلام در منطقه حكومت ها را نصیحت كنند و با همه مسلمانان دست به دست هم بدهند و یار و یاور مظلومان باشند و از این طریق، مایه سرفرازی و سربلندی خود و آیین خود شوند.

حضرت آیت ‏الله العظمی سبحانی در پایان پیام خود تأکید کرده اند: انتظار همه مسلمانان جهان از سازمان كنفرانس اسلامی این است كه در این مورد با رای قاطع خود جلوی خونریزی و حق كشی را بگیرد و با یك نشست فوق العاده در این مورد اقدام موكد كند.

 

 

نوشته شده توسط ویژه نامه در روز پنجشنبه 1391/6/2 ساعت 15:55

من این مطلب را پسندیدم

امتیاز دهی

امتیاز این صفحه 0 از 0 نظر

• یکی از ستاره های زیر را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر

نام*
ايميل
نظر*
کد امنيتي* 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

11 شوال

واقعه ای در این روز به ثبت نرسیده است.

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73635641

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67023342

. بازديدهاي امروز: 238

. بازديدهاي دیروز: 5043

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: