به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

• در قبرستان جامعه چه کسی دفن است؟

موضوع: عیب جویی

کلمات کليدي: حیات انسانی، قبح، مرده

 

بی تفاوتی افراد در مقابل گناه به منزله امضای گناه و حمایت از گناهکار است. کسی که جرایم و سیئات را عادی تلقی می کند و در مقابل آنها کمترین واکنش درونی و بیرونی ندارد، شایسته مؤاخذه و توبیخ است. ادامه این روش به معنی بی اعتنایی به ارزش های اجتماعی و نادیده گرفتن حیات انسانی است. چنین فردی از نظر اولیای اسلام عضو مرده ای بر پیکر اجتماع است.

امام صادق -علیه السلام- به بعضی از اصحاب خود فرمودند:

برای من شایسته است که افراد منزه و درستکار شما را ناسالم و غیر منزه بگیرم و مورد مؤاخده قرار دهم، و چگونه این حق برای من نباشد با آنکه به شما خبر میرسد که مردی از دوستانتان مرتکب عمل قبیح شده و شما او را تقبیح نکرده اید، از وی دوری نجسته اید، و با بی اعتنایی خود آزارش نداده اید تا متنبه گردد و عمل بد خویش را ترک گوید.

حضرت علی -علیه السلام- فرموده اند:

کسی که گناه را قبیح نداند و نسبت به آن نه در دل، نه به زبان، و نه به عمل، تنفر و انزجار نداشته باشد، او بین مردم یک فرد مرده و فاقد حیات انسانی است.

 

نوشته شده توسط محمد صابر شکری در روز شنبه 1391/4/31 ساعت 23:41

من این مطلب را پسندیدم


نظرات ارسال شده 1 نظر:

محمد علی:

خیلی عالی بود واقعا امر به معروف و نهی از منکر رو ما از یاد برده ایم! وای بر ما!

امتیاز دهی

امتیاز این صفحه 2.38 از 8 نظر

• یکی از ستاره های زیر را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر

نام*
ايميل
نظر*
کد امنيتي* 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

14 شوال

مرگ عبدالملک بن مروان

در سال 86 هجری قمری مرگ عبدالملک بن مروان سفاک بخیل، در دمشق به هلاکت رسید، این در حالی بود که 21 سال و 6 ماه خلافت را غصب کرده بود. او پیش از سلطنت پیوسته ملازمت مسجد را داشت و تلاوت قرآن می نمود و او را حمامة المسجد می گفتند! وقتی خبر سلطنت به او رسید قرآن را برهم نهاد و گفت : «سلام علیک هذا فراق بینی و بینک» : «خداحافظ، این آغاز جدایی بین من و توست»!!

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73659162

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67044691

. بازديدهاي امروز: 6787

. بازديدهاي دیروز: 5145

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: