به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

• عرشيان و روز غدير

موضوع: بزرگ ترین عید مسلمین

کلمات کليدي:

احمد بن ‏محمد بن ‏ابي‏نصر بزنطي [از بزرگان اصحاب ائمه علیهم السلام ] مي‏گويد:

در منزل امام هشتم علي بن ‏موسي‏ الرضا علیهما السلام نشسته بودم، جمع بسياري نيز در منزل حضرت گرد آمده بودند که گفتگو در باره روز غدير آغاز شد؛ بعضي از افراد وجود روز غدير را در صدر اسلام منکر شدند و بعضي آن را از شعائر اسلامي مي‏دانستند. در اين هنگام، علي بن ‏موسي‏ الرضا علیهما السلام فرمود: پدرم از جدم «جعفر بن‏ محمد» چنين نقل مي‏کرد:

آسمانيان روز غدير را بهتر از زمينيان‏ مي‏ شناسند، خداوند در بهشت‏ برين ساختمان بزرگي را به خود اختصاص داده است؛ اين ساختمان از آجرهاي نقره و طلا ساخته شده، در آن صد هزار گنبد از ياقوت سرخ و صد هزار گنبد از ياقوت سبز وجود دارد، خاک و گل‏هاي به کار گرفته شده در اين قصر از مشک و عنبر است، در آن چهار جوي (يا رودخانه) به چشم مي‏خورد که در هر يک از آنها خمر و آب زلال و شير و عسل جريان دارد; در اطراف اين جويبارها درختان انبوهي از ميوه‏ هاي مختلف روييده، بر روي آنها پرندگاني پرواز مي‏کنند که بدنشان از لؤلؤ و پرهايشان از ياقوت است؛ آنها با پرواز خويش‏ صداهاي دلنوازي ايجاد مي‏کنند.

روز غدير در اين قصر بزرگ باز مي‏شود؛ فرشتگان و اهل آسمانها تسبيح‏ گويان به قصر داخل مي‏شوند؛ آن پرندگان به پرواز درآمده در جويبارها خود را مرطوب مي‏سازند و سپس به آن مشک و عنبر آغشته کرده، و عطرش را در فضاي ملکوتي قصر منتشر مي‏سازند؛ فرشتگان الهي به نام فاطمه زهرا سلام الله علیها به يکديگر هديه مي‏دهند؛ چون پايان روز غدير فرا مي‏رسد، به فرشتگان گفته مي‏شود به جايگاههاي خويش برگرديد شما تا سال آينده، مثل چنين روزي، از اشتباه و لغزش در امان هستيد و بدانيد همه اين موهبت‏ ها به خاطر عظمت پيامبر ما محمد و وصي او علي بن‏ ابي‏طالب - عليهما السلام - است.

 

پی نوشت :

[1]. تهذيب الاحکام، ج‏6، ص 24، ح‏9، باب‏19; بحارالانوار، ج 94، ص‏9 - 18.

 

برگرفته از : غدیر در سیره اهل بیت علیهم السلام

به قلم : احمد زمانی

نوشته شده توسط گروه واقعه غدیر در روز يکشنبه 1390/3/15 ساعت 11:34

من این مطلب را پسندیدم

امتیاز دهی

امتیاز این صفحه 0 از 0 نظر

• یکی از ستاره های زیر را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر

نام*
ايميل
نظر*
کد امنيتي* 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

14 شوال

مرگ عبدالملک بن مروان

در سال 86 هجری قمری مرگ عبدالملک بن مروان سفاک بخیل، در دمشق به هلاکت رسید، این در حالی بود که 21 سال و 6 ماه خلافت را غصب کرده بود. او پیش از سلطنت پیوسته ملازمت مسجد را داشت و تلاوت قرآن می نمود و او را حمامة المسجد می گفتند! وقتی خبر سلطنت به او رسید قرآن را برهم نهاد و گفت : «سلام علیک هذا فراق بینی و بینک» : «خداحافظ، این آغاز جدایی بین من و توست»!!

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73660498

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67045851

. بازديدهاي امروز: 8123

. بازديدهاي دیروز: 5145

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: