به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

فقط عبد خدا یا ؟
ایجاد شده در: دوشنبه 1390/8/30 ساعت: 17:6 تعداد بازدید: 72559

کاربران عضو

کد ارسال: 159171394395

ارسال از: MohamadAli

تعداد ارسال: 36

تعداد تشکر از ایشان : 12

1390/3/16 :تاریخ عضویت


معنای عبد

سلام

برایم یک سوال مطرح است و آن هم اینکه معنی عبد یعنی چه؟

آیا انسان فقط عبد خدا است و یا عبد بنده ی خدا هم می تواند باشد

اینکه برخی اسمشان عبدالحسین یا عبدالعلی و ... است به چه معناست؟

آیا اینگونه اسم گذاری درست است؟

این سوال از این جهت برایم ایجاد شد که برخی می گویند چون انسان فقط عبد خدا است پس اینگونه اسمگذاری اشتباه است

البته خودم می دانم که درست است، منتهی می خواهم دلیلش را بدانم، این از چه جهت است

از امیرالمومنین نقل شده است که: انما أنا عبدٌ مِن عبید محمد

 

 


17:11   1390/8/30   دوشنبه

امضاء: یا علی

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394396

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


عبد غیر از عابد است !

خدای متعال دو شأن دارد یکی معبودیت و یکی مطاعیت یعنی هم پرستشش واجب لست و هم اطاعتش پرستش مختص ذات اوست ولی کسان دیگری هم هستند که اپاعتشان واجب است البته اطاعت آنها در طول اطاعت خداست یعنی خود خداوند اطاعت آنها را واجب کرده و فرموده اطاعت من مشروط به اطاعت این افراد است مانند امامان (ع) و انبیا

برای مثال در قرآن فرمود:

من یطع الرسول فقد اطاع الله

هر کس رسول را اطاعت کند مرا اطاعت کرده است

اگر کسی چیزی را را پرستش کند عابد اوست پس ما حق داریم تنها عابد خدا باشیم اما اگر کسی کسی را اطاعت کند عبد اوست پس ما نه تنها می توانیم عبد امامان (ع) باشیم بلکه باید این گونه باشیم زیرا عبد خدا بودن در گرو عبد امامان (ع) بودن است

لذا آنان که آن چنان اسم هایی دارند از شیر مادرانشان حلال تر است

 


10:12   1390/9/4   جمعه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال: MohamadAli, حمید س
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394397

ارسال از: محمد صادق

تعداد ارسال: 22

تعداد تشکر از ایشان : 15

1390/7/27 :تاریخ عضویت


دلیل بیاورید!

سلام

با تشکر از محمد حسین میخواستم درخواست کنم این "مثلا" رو در پست قبل یکم بیشتر توضیح بدین.

شما ادعا کردین به اطاعت از امام ها هم امر شده است. میشه چند تا مثال بیارین؟

ممنون

 


17:11   1390/9/4   جمعه

امضاء: مستعلی

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394413

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


جواب اول : استناد به مقام خلیفه اللهی امامان

من دیشب جواب شما رو فرستادم اما فکر کنم به علت حجم  بالا نیومد تصمیم گرفتم چند جواب بفرستم

فرض کنیم ما به اطاعت غیر خدا امر نشده باشیم شما از کجا می فهمیدید امر و نهی خدا چیست تا او را اطاعت کنید ؟ خدای متعال می توانست به تک تک ما مستقیما امر و نهی خود را برساند اما بنای خدا بر این نیست این گونه می خواهد که به یک عده خاصی بگوید و آن عده به همه بگویند ( مانند انبیا (ع)) یعنی خداوند در زمین خلیفه قرار می دهد نه بدین معنا که یک پزشک جراح برای چند روز مسافرت جراح دیگری را جای خود قرار می دهد بدین معنا که ارتباط خدا با شما ( نه شما با خدا ) به اراده شما نیست و شما دسترسی به خدا نداری که امر و نهی او را بشنوی لذا به خلیفه او مراجعه می کنی امر او امر خدا نهی او نهی خدا رضای او رضای خدا سخط او سخط خداست واین معنای حرف من است که گفتم خداوند فرموده اطاعت من مشروط به اطاعت اینان است

 


15:48   1390/9/24   پنجشنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال: محمد صادق
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394414

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


جواب دوم : استناد به قرآن

من یک آیه از قرآن را نقل می کنم و یک نتیجه گیری.

 سوره نوح آیه 2 :

(حضرت نوح به قومش فرمود ) اعبدوا الله و اتقوه و اطیعون

خدا را عبادت کنید و تقوایش را پیشه کنید و مرا اطاعت کنید

به جمله حضرت نوح (ع) دقت شود که به اطاعت خود دعوت کرده است

به نظر می رسد علاوه بر بحث های گذشته که اطاعت ائمه (ع) در طول اطاعت خدا و شرط آن است  ( علاوه بر طریقیت ) موضوعیت هم دارد به علت اکرام ائمه (ع) توسط خداوند و امتحان بندگان

امتحان بندگان بدین ترتیب است که پیامبران و ائمه انسان هایی مثل بقیه بودند ( در ظاهر ) یعنی  مثلا ملک نبودند روی هوا راه نمی رفتند و  عموم آنها از قشر متوسط  بلکه جامعه بودند نه صاحب مال و جلالباید اطاعت محض از انسانی مانند خود می کردند که خیلی از افراد به استناد خود قرآن در این امتحان رسوا شدند

 


16:4   1390/9/24   پنجشنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394415

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


جواب سوم : با استناد به دعای ندبه و دعای عهد

در فرازهای آخر دعای ندبه می خوانیم :

و أعنی علی تأدیه حقوقه إلیه و اجتهاد فی طاعته و اجتناب معصیته

( خدایا ) و مرا بر ادای حقوق امام زمان (ع) و تلاش در اطاعت امر او و پرهیز از سرپیچی از فرمان او یاری کن

حتمادقت می کنید به عبارات بالا.

معصیت او , اطاعت او نه اطاعت خودت و معصیت خودت

در دعای عهد نیز این چنین مالکیتها را داریم :

اللهم اجعلنی من ... الممتثلین باوامره

خدایا مرا از امتثال کنندگان ( عاملان ) اوامرش قرار بده

ملاحظه می کنید نه فرمود اوامر خودت

 


16:23   1390/9/24   پنجشنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394416

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


جواب چهارم : با استناد به زیارت جامعه کبیره

به نظر بنده اگر کسی مسئله ای در امامت دارد جامعه بخواند و بخواهد که نور معارف این منشور امامت را به قلبش بتابانند

چند عبارت را نقل و در حد بضاعت مزجات خود بررسی می کنیم :

1-  امره الیکم فإنی لکم مطیع من أطاعکم فقد أطاع الله و من عصاکم فقد عصی الله

کار خدا به شما محول شده است پس من مطیع شمایم کسی که شما را اطاعت کند خدا را اطاعت کرده است و کسی که از  شما سر پیچی کند از خدا سز پیچی کرده است

نمام بار این عبارات روی دوش فاء است. این همان بحث ما در مقام خلیفه اللهی است یعنی حالا که کار خدا ( امر و نهی و رضا و سخط و غضب و ...او ) به شما محول شده است پس ( بنا بر حرف های گطشته ) کسی که شما را اطاعت و عصیان شما اطاعت و عصیان خداست

و بنابراین در چند جمله بعد فرمود : ( أنتم ) الباب المبتلی به الناس من أتاکم نجاو من لم یأتکم هلک

( فقط ) شمایید آن دری که همه مردم به وسیله ورود از آن در آزمایش می شوند (بدین گونه که ) هر کس از باب شما وارد شد نجات می یابد و الا هلاک می شود

 


16:46   1390/9/24   پنجشنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394417

ارسال از: محمد صادق

تعداد ارسال: 22

تعداد تشکر از ایشان : 15

1390/7/27 :تاریخ عضویت


بیردانه بیردانه !!

اولابحث ما اثبات نقلی لزوم اطاعت نبود؛ بلکه توضیح معنای عبد جز خدا بود.شما هی میگید اطاعت . ما میگیم عبد فکر کنم تفاوتش روشن یاشه .

ثانیا برای اثبات اطاعت هم شما از قران اطاعت انبیا رو ثابت کردی نه ائمه رو

ثالثا نمیشه برای اثبات لزوم اطاعت از یک نفر به حرفای خودش استناد کرد در نتیجه پاسخ سوم و چهارم رو خدا رحمت کنه.

 

 


17:9   1390/9/24   پنجشنبه

امضاء: مستعلی

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394418

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


تبیین

اولا شما عبد رو چه تعریف می کنید؟ آیا عبد غیر از مطیع محض و بی چون و چراست؟ آیا عبادت چیزی جز اطاعت دائمی است؟ تعریف شما از عبادت چیست؟ البته بهتر بود که من این ارتباط را در بالا ذکر می کردم ولی رابطه عرضی ندارند بلکه در طول هم اند یعنی اول اطاعت پله بعدی عبودیت

ثانیا شما گفتید ما کجا امر به اطاعت ائمه شدیم؟ آیا این سؤال جواب عقلی دارد؟ شما مصداق خواستید این هم مصداق.

ثالثا اگر نمی توان از سخن خود حجت الهی به اطاعت خود به عنوان دلیل استفاده کرد پس سخن حضرت نوح (ع) را چگونه توجیه می کنید؟

پس می توان استفاده کرد اما این که دور منطقی است یا نه در شماره بعدی عرض می کنم

 

 


9:59   1390/9/25   جمعه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394419

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


تبیین (2)

در ضمن درست است که در جواب اول من مبنا عقلی نبود ولی وجدانی بود و غیر نقلی گفتم آیا شمای محمد صادق می توانی امر و نهی را مستقیما از خدا بگیری یا نه؟ اگر نمی توانی پس چگونه می خواهی خدا را اطاعت کنی؟ به چه می خواهی عمل کنی؟ از چه چیزهایی می خواهی اجتناب کنی؟ آیا حجت بر تو تمام است؟ آیا روز قیامت شایسته عقابی؟

خدا به وسیله انبیا و ائمه هر چه می خواست بگوید را گفت و به اندازه وسع ما هم از ما انتظار دارد و حجت را هم تمام کرد و این معنای آیه ای است که فرمود:

ما به وسیله رسل حجت را بر مردم تمام کردیم

رابعا اینکه ائمه جانشینان پیامبران خدایند این بحث ما نیست ثانیا در ذکر آیه شأنیت نبوت حضرت نوح (ع) مد نظر نبود بلکه خلیفه اللهی حضرت نوح دذ نظر بود

 


10:12   1390/9/25   جمعه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394420

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


رفع دور منطقی

ما می دانیم که همه فطرتا خداشناس هستند انبیا وقتی می آمدند می گفتند ما فرستاده الله هستیم همان اللهی که شما او را می شناسید ( بحث در لفظ الله نیست در ذات مقدس اوست ) حال بحث این است که از کجا می فهمیدند راست می گوید؟ چرا وقتی می گفت از من اطاعت کنید عده ای مو به مو فرامینش را اطاعت می کردند و نمی گفتند تو عجب انسان متکبری هستی؟

انبیا و ائمه ایت الله ( نشانه خدا ) هستند یعنی مردم فطرتا خدا را می شناسند و وقتی اینان را می بینند وجدان می کنند که این آقا فرستاده آن کسی است که می شناسند لذا او می گوید من رسول خدا هستم و عده ای بلافاصله ( دقت شود ) می گویند راست می گویی مانند داستان ایمان آوردن ابوذز. و اگر حضرت نوح و دیگران گفتند از ما اطاعت کنید و همه گفتند چشم به خاطر آن است که باور کردند این آقا رسول خداست و در واقع خدا گفته است که به اینها بگو از تو اطاعت کنند و حرف او حرف خداست پس اطاعت او اطاعت خداست.نوشته روی کاغذی که سخن یا نوشته حجت خداست هم آیات الله است اینکه چرا در شماره بعد

 


17:14   1390/9/25   جمعه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394421

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


رفع دور منطقی (2)

خواندن نوشته های ائمه مانند دیدن روی آنان آیت الله است. این بحث بیشتر  وجدانی است تا استدلالی ولی شاید این طور بتوان استدلال کرد که سر منشآ آیت الله است حال تمام تجلیات او می شود آیت الله رویش سخنش نوشته اش و... چون اصل مصدر اینان اسن که آن مصدر آیت الله است

البته من منکر شدت و ضعف اینان نیستم یک بار جمال دلربای اینان را دیدن برابر است با هزاران حدیث روی کاغذ ولی نباید گفت که نوشته آیت الله نیست و خود گواه صدق خود نیست

 


17:25   1390/9/25   جمعه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394422

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


تبیین

البته ممکن است این سؤال پیش بیاید که آن عده ای که انبیا را رد کردند چه؟ آنهایی که معجزه خواستند چه؟

در جواب باید گفت که مگر آنان فطرتا خداشناس نبودند؟ پس چرا کافر شدند؟ به همان دلیل رسولان او را هم رد کردند یعنی ایراد در این نبود که این افراد خدا را در اتبیا نمی دیدند ایراد در خودشان بود نه در انبیا

درباره معجزه هم باید گفت در خیلی از موارد برای اتمام حجت و بستن دهان کفار بوده چون می خواستند انبیا را عاجز کنند و انبیا هم آنها را رسوا می کردند در پاره دیگری از موارد آن معجزات بخشی از آیت اللهی انبیا بوده است یعنی آن معجزه وجدان رسالت رسل را در خلق بیشتر می کرد

دقیقا همین داستان درباره ائمه هم هست منتها چون در قرآن از انبیا به صراحت و ملموس سخن گفته شده است ما بحث را در مقام اثبات با محوریت انبیا جلو می بریم

 


17:40   1390/9/25   جمعه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394423

ارسال از: محمد صادق

تعداد ارسال: 22

تعداد تشکر از ایشان : 15

1390/7/27 :تاریخ عضویت


وایسا با هم بریم !

من از mohamad hossein ممنونم که با انرژی جواب هر پست من رو با چند پست میدن و اصلا هم هدفشون زیاد شدن پستهای بحث نیست !

ولی خواهش میکنم اول پست من رو خوب بخونید بعد جواب ها رو ردیف کنید.

بحث ما صرفا در این مورد بود که مگر مقام بندگی و عبودیت مخصوص خدا نیست پس چگونه ما از الفاظی چون عبدالعلی استفاده میکنیم؟

با  تلاش فراوان میشه از حرفهای شما به این نتیجه رسید که : نخیر عبودیت و بندگی صرف خداوند نیست! حالا اینکه شما اسمو میکنید اطاعت که تابلو نشه و بتونید با سلسله مباحثتون به معصومین برسونیدش قابل  قبول نیست!

 


8:14   1390/9/26   شنبه

امضاء: مستعلی

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394424

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


رفع ابهام و سؤال

بنده دو بار جواب طولانی فرستادم نه تنها آپلود نشد بلکه از پنل من هم اومد بیرون لذا من مجبورم در چند پست ارسال کنم اگر من دنبال زیاد شدن ارسالهایم و شهرت در آمار تالار هستم بابت آن و بقیه چیزها استغفار می کنم

سؤال من را که در خلال بحث پرسیدم جواب بدهید: عبد یعنی چه؟

بنده بحث خود را جمع بندی می کنم تا شما ارتباط بحث ها با یکدیگر را و با ایراداتتان بدانید

 


14:20   1390/9/26   شنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394425

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


انتقاد

حتما مدیر محترم تالار و سایر خوانندگان ارعان دارند که مباحث مطرح شده در این بحث خیلی مناسب فضای اینترنت نیست اگر طراح بحث با مدیر تالار مشورت نکردند انتقاد من سوی ایشان است اگر از مدیر تالار اجازه دارند انتقاد من سوی مدیر تالار است البته من نسبت به خودم هم انتقاد دارم که چرا در این بحث شرکت کردم

من در این بحث بسیار سود کردم زیرا مطالبی را که فراگرفته بودم دوباره مرور کردم و توانستم ( از نظر خودم ) آنها را کاربردی کنم ناراحتی من بابت به زحمت افتادن من نیست اتفاقا لذت بردم و اگر هم کم بیاورم بلافاصله اقرار خواهم کرد دوستان بنده می دانند که من چه علاقه به بحث کردن علمی و حتی استماع آن دارم و هر وقت مباحثه ها سرشار از تأیید بوده اظهار نارضایتی کردم ناراحتی بنده به خاطر چیزی است که در بالا مطرح کردم

ثانیا من انتظار داشتم اگر جواب های من در راستای سؤالات و یا بحث نبوده مدیرتالار یا طراح بحث که وظیفه اداره بحث خود را دارد تذکر می دادند

 


14:40   1390/9/26   شنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال: محمد صادق
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394428

ارسال از: محمد صادق

تعداد ارسال: 22

تعداد تشکر از ایشان : 15

1390/7/27 :تاریخ عضویت


من هم موافقم !؟

با تشکر از mohamad hossein از مطالبی که ازشون یادگرفتم. ولی واقعا علاقه مندم نظرشون رو درباره عبد بدونم. استدلال اطاعتشون خیلی خوب بود .

نظر شخصی من در مورد سوال اولین پست در مورد استعمال لغاتی مانند عبدالله یا ... اینه که :

اصولا استعمال همچین اسامی در بستر معانی متفاوت لغت عبد خوابیده ، عبد در معانی متفاوتی بکار رفته که یکی از اون معانی ، فقط در شان خداست و بحث من با mohamad hossein همین بود که به نظر من این شأن رو به هیچ عنوان نمیشه به هیچ مخلوقی نسبت داد چه منه محمد صادق چه پیامبر اکرم (ص).

 


8:40   1390/9/28   دوشنبه

امضاء: مستعلی

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


مدیر انجمن

کد ارسال: 159171394429

ارسال از: مدیر کل تالار

تعداد ارسال: 13

تعداد تشکر از ایشان : 8

1390/3/14 :تاریخ عضویت


توضیح بیشتر

سلام

از همه بزرگوارانی که در این بحث شرکت کردن متشکرم.

از جناب "محمد صادق" درخواست می کنم نظر خودشون رو بیشتر تبیین بکنن.

یعنی معانی مختلف عبد رو مطرح کنن و نشان بدهند که به چه اعتباری می توانیم عبد غیر خدا شویم و به چه اعتبار یا اعتباراتی نمی توانیم.

 


24:9   1390/9/28   دوشنبه

امضاء: اللهم عجل لولیک الفرج

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394457

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


اشتباهی رایج

من فکر می کنم که محمدصادق عزیز دچار یک اشتباهی شده است که در میان معلمین و متعلمین رایج است. من خودم چند هفته پیش در بحثی که بسیار به همین بحث نزدیک بود دچار همین اشتباه شدم لذا سریع متوجه ایراد کار شدم.

گاهی اوقات ما یک چیزی را فرض می گیریم و هیچ مبنایی نداریم اما آن فرض آن قدر برای ما روشن است که بی اساس بودنش را نمی فهمیم. زمانی متوجه می شویم که از ما می خواهند فرضمان را تبیین کنیم. آن وقت است که متوجه می شویم دلیلی برای درستی فرض خود نداریم. به نظر می رسد دهان پرکن بودن کلمه عبد شما را به چنین وادی کشانده است

 


18:8   1390/10/7   چهارشنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394462

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


جمع بندی (1)

صورت سؤال این بود که " آیا ما می توانیم عبد ائمه باشیم یا نه؟ "

جواب اولیه ای که من دادم این بود که عبد غیر از عابد است. ما هم باید عبد خدا باشیم هم عابدش و گفتیم که عبد بودن ائمه (ع) نه تنها ایراد ندارد بلکه لازمه عبد شدن خداست بلکه شرط آن است. اما ما فقط می توانیم عابد خدا باشیم نه غیر خدا ( رجوع شود به پست شماره 2 )

از ما خواستند که مثال بیاوریم و مفصل تر بیان کنیم که ما هم 6 پست آماده کردیم و 4 تای آن را آپلود کردیم ایراداتی گرفتند و پاسخ هایی دادیم که در پست بعد اشاره خواهد شد

 


4:37   1390/10/11   يکشنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394463

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


جمع بندی (2)

نقل قول
بیردانه بیردانه !!

اولابحث ما اثبات نقلی لزوم اطاعت نبود؛ بلکه توضیح معنای عبد جز خدا بود.شما هی میگید اطاعت . ما میگیم عبد فکر کنم تفاوتش روشن یاشه .

ثانیا برای اثبات اطاعت هم شما از قران اطاعت انبیا رو ثابت کردی نه ائمه رو

ثالثا نمیشه برای اثبات لزوم اطاعت از یک نفر به حرفای خودش استناد کرد در نتیجه پاسخ سوم و چهارم رو خدا رحمت کنه

ایراداتی که گرفتند در بالا درج شده است. ما به ایراد اول این گونه جواب دادیم که : " سلمنا! تعریف ما غلط. شما تعریف صحیح خود را ارئه دهبد " البته ما هنوز جوابی نگرفتیم و علت احتمالی خطا را دو پست قبل بیان کردیم. در جواب ایراد دوم گفتیم منظور ما بیان شأنیت نبوت حضرت نوح (ع) نبود بلکه شأن خلیفه اللهی ایشان بود لذا بر ائمه (ع) هم مترتب است و نیاز به اثبات مجدد ندارد چون جواب ایراد سوم مفصل است در پستی جداگانه بحث خواهیم کرد 

 


4:50   1390/10/11   يکشنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171394469

ارسال از: mansoor133

تعداد ارسال: 14

تعداد تشکر از ایشان : 8

1390/10/13 :تاریخ عضویت


بندگي

سلام.مادر زيارت عاشورا ميخوانيم يااباعبدا.. يعني اي پدر بندگان خدا وقتي مولا چونين لقبي داره پس ما همه بنده خداهستيم.ا مگر  رسول خدا نفرمود اگر كسي به من يك كلمه  ياد بدهد  مرا بنده خودش كرده.پس بايد ببينيم اين لقب چقدر بلاست كه به هركس نميدن.ياعلي

 


14:23   1390/10/14   چهارشنبه

امضاء: مستم قلندرم سگ دربار حيدرم ديوانه مرام علمدار حيدرم

تشکر کنندگان از این ارسال: mansoor133
   


تعداد مطالب در هر صفحه: 102050  

نمایش همه

 

دسترسی سریع:

سایر گروه های این انجمن

 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

9 شوال

واقعه ای در این روز به ثبت نرسیده است.

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73630341

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67018374

. بازديدهاي امروز: 5592

. بازديدهاي دیروز: 4339

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: